رویان

بزرگترین مجله کشاورزی اینترنتی

رویان

بزرگترین مجله کشاورزی اینترنتی

معرفی تکنولوژی های پیشرفته در تراکتورهای جدید DT


در ادامه مطالب گذشته در خصوص بررسی تراکتورهای نسل امروزی اینک قصد معرفی تراکتورهای سری DT را دارم و همچنان بر این شعار مصمم که : دور نیست روزی که بتوانیم با بها دادن و استفاده از نیروهای خلاق کشور،این ما باشیم که در زمینه تکنولوژی های نوین ساخت تراکتور و ادوات کشاورزی و صنعتی سایرین باشیم .


تراکتورهای سری DT:
تراکتورهای مذکور که به ادعای تولید کنندگان آن در بین تراکتورهای ردیف کار سنگین از لحاظ قدرت و راحتی بی نظیر بوده و جهت تامین کارآیی بالا در کار های سخت مزرعه طراحی شده اند دارای قابلیتهای ذیل میباشند:

- سطوح قدرت متنوع در خروجی PTO به مقادیر 180، 200 ، 220, 240 HP
- سیستم انتقال قدرت CVT برای ماکسیمم تاثیر و سرعت بالا
- موتور دیزلی 6 سیلندر با سیستم EEM ( مدیریت الکترونیکی موتور ) برای کسب گشتاور مؤثر
- طراحی ارگونومی کابینی بی سرو صدا برای راحتی بیشتر راننده به همراه امکانات و ابزارهای کنترل
- سیستم هیدرولیکی تنظیم کنندة جریان و فشار با ماکسیمم جریان 39 GPM که قادر به تامین قدرت و دقت کنترل بالایی است
- سیستم نرم افزار محاسباتی ( FILDSTAR ) جهت افزایش بهره وری
- سیستم GTA جهت انجام کنترل دقیق تر روی سیستمهای مختلف موجود در تراکتور


موتورهای استفاده شده در انواع مختلف این سری از تراکتورها:

دو نوع موتور در این سری از تراکتورها مونتاژ میشود که هر دو از سیستم توربوشارژ و سیستم خنک کنندة داخلی برخوردار هستند.در مدلهای DT 180A و DT 200A‌ موتور L 4/7 و در مدلهای DT 220A و DT 240A‌ موتور L 4/8 مونتاژ شده است که طراحی هر دو به صورت چدنی یک تکه بوده وچون قسمت اصلی تحمل کنندة بار تراکتور میباشد نیازِ به شاسی جانبی بزرگ را کاهش داده لذا شعاع گردش بسته تری در این سری مهیا شده است.

سیستم EEM:

جهت دست یابی به گشتاور مؤثر:

این سیستم نه فقط یک واکنش سریع به تغییر بارهای موتور است بلکه سیستمی است که کلاً کارکرد تراکتور را افزایش میدهد.
دو کلید واقع در میز فرمان سمت راست ،انتخاب دو سرعت متعارف موتور را برای اپراتور ممکن میسازد.
این سیستم اپراتور را برای تنظیم دبی سوخت ( ساسات ) جهت دست یابی به سرعت مورد نظر قادر میسازد و در افزایش 10 تا دور در دقیقة موتور قابل تنظیم دقیق میباشد.
سیستم EEM‌ تنظیمات پیوستة مقدار و زمان تزریق سوخت را با در نظر گرفتن سرعت و بار امکان پذیر میسازد. نتیجه، افزایش قدرت ،کاهشِ هدر رفتن سوخت و اسنفادة اقتصادی تر از سوخت میباشد.
موتور از پمپ کنترل کنندة تزریق سولنوئیدی بهره میبرد که خیلی سریع به حرکات ساسات در EEM پاسخ میدهد بنابراین فشار تزریق سوخت و زمان آن کاملاً کنترل شده است.
ذیلا به بررسی اجمالی بعضی از ویژگیهای اشاره شده در این تراکتورها می پردازیم :


تراکتورهای دارای گیربکسهای CVT :


سیستم POWERMAXX CVT، امکان دسترسی به قدرتها و سرعتهای بالا را با اهرم مهیا میکند ؛ انتخاب ساده سرعت صحیح برای کار ، بدون تعویض مرحله به مرحله دنده و انتخاب سرعت متغیر که از ویژگی این نوع سیستم انتقال قدرت میباشد امکان دسترسی به راندمان بالا را مهیا میسازد ولیکن ویژگی خاص این تراکتورها همان طور که در شکل قابل مشاهده است طراحی ارگونومکی میز فرمان تعبیه شده در سمت راست کابین و قابلیت دسترسی آسان به کنترلهای ذیل است :


_ انتخاب سرعت عادی و سرعت در یک جهت خاص (یکنواخت ) .
_ انتخاب یکی از وضعیت های اهرم دستی یا پدال پایی و انتخاب رنج سرعتهای مورد نظرراننده
_ امکان نظارت بر عملکرد موتور.

در حین کار، اپراتور میتواند سرعت دقیقی را که مایل به دسترسی به آن میباشد برنامه ریزی نماید، درلحظه اول تنظیم، سرعتها روی یک LCD نمایش داده خواهند شد، اهرم کنترل سمت چپ غربالک فرمان ، سرعت و جهت حرکت را کنترل میکند از این رو با حرکت دادن اهرم مذکور ، سرعت جلو عقب را میتوان از پیش تنظیم نمود، تراکتور به طور اتوماتیک ، آرام ،متوقف و یا تغییر جهت خواهد داد و سپس جهت دستیابی به سرعت برنامه ریزی شده در روی صفحه LCD ، شتاب خواهدگرفت . شستی برف پاک کن و بوق ، در سمت راست غربالک فرمان، در واقع ، اشکال کنترل گوناگون را یکجا ، داراست: امکان انتخاب موارد نمایش داده شده در صفحه LCD ، تغییر وضوح LCD و انتخاب چهارحالت برای سرعت تغییر مسیر حرکت جلو و عقب _ از خیلی آرام و روان در دنده سنگین تا سرعت بالا در دنده بالا از امکاناتی است که این شستی در اختیار کاربر قرار می دهد. با وجود گیربکسهای CVT‌ و سیستم تعلیق آکسل جلو امکان حرکت از سرعت 0 الی 40 kph به راحت فراهم میشود ؛ البته این کار باید با تنظیم و کنترل مکرر و ترکیبی حداکثرتوانایی موتور و سطوح مختلف انتقال قدرت تحت بار صورت گیرد.

راحتی در این تراکتورها:

در داخل کابین تمامی جزئیات برای راحتی، آسودگی و کنترل تمامی امور در یک روز کاری فراهم شده است لذا کاربر میتواند در آرامترین کابین ( حداکثر 71 دسی بل ) از کار کردن لذت ببرد.

کنترلهای اصلی تراکتور و ابزارهای جانبی به طور محسوس روی میز سمت راست قرار دارد:

اهرم کنترل هیدرولیک _ ساسات دستی _ کنترل الکترونیکی اتصال سه نقطه _ کنترل PTO _ دوشاخه های یدکی 12 ولت _ محل قرارگرفتن مونیتور کنترل

همچنین سیستم تعلیق پنوماتیکی ویژه ای( AIR MAXX ) برای کابین هستند که بین شاسی و کابین به عنوان عاملی جداکننده ،تعبیه شده است به طوریکه لرزش کابین را تا حد قابل محسوسی کاهش می دهد.


امکانات تعبیه شده در کابین:

*کلیدهای مربوط به چراغها
*فرمان تلسکوپی و شیبدار
*صندلی لولائی قابل تنظیم با هوا
*صندلی کناری ( شاگرد ) با کمربند ایمنی
*ساعت دیجیتال و دماسنج برای نشان دادن دمای خارج کابین
*درهای مناسب در هر دو طرف



_
امکاناتی که بنا به درخواست مشتری ایجاد میشود:


*صندلی شیک ( دولوکس ) با کمربند ایمنی دارای کوسن ، تنظیم با هوا و اتوماتیکِ کمریِ صندلی
*نور گزنون برای 30 % قابلیت دید بیشتر که تغییر و کشش چشمانرا به حداقل میرساند.
*کنترل اتوماتیک بلندی



سیستم CVT:

*سیستم CVT برای دست یابی به سرعت بالا ،ترکیب کرده یک نیروی هیدرولیکی موثر را با یک مسیر ِقدرت مکانیکی ساده _ این ترکیب با یک مجموعه دنده سیاره ای ممکن شده است.
*سیستم CVT یک سیستم اقتصادی است که اجازه میدهد در طول مدت حرکت سوخت را ذخیره کنید :
کار کردن تراکتور در 1700 rpm با سرعت 40 kph حداقل مصرف سوخت را برای تراکتورمهیا میسازد.
*مخزن روغن مجزا برای گیربکس و مسیرهای هیدرولیکی احتمال آلودگیِبه غبار و آب را کاهش میدهد؛ عمر دوام و قابلیت سیستم انتقال قدرت با استفاده از روغن تمیز افزلیش خواهد یافت.
*طرح سیستم انتقال قدرت به کاربر اجازه استفاده از ترمزها را بدون به کار بردن پدالهای کلاچ را در دورهای پایین میدهد،این ویژگی در حالت کار لودر یا حمل هر وسیله جانبی یک امتیاز محسوب میشود.
*یک حالت کاوش کننده به کاربر اجازه میدهد تا سرعت موتور را با EEM تنظیم کرده سپس جهت کنترل آزادانه سرعت از پدال استفاده نماید.این حالت به ویژه در موارد بیلینگ و حالت کار لودر بسیار مفید است.



ویژگیهای دسته بندی شده در انواع تراکتورهای این سری :

این سری از تراکتورها امکانات خود را دسته بندی نموده است تا کاربر حین کنترل هزینه ها به عملکرد و راحتی بالا دست یابد.

*ویژگی های استاندارد :

- سیستم های مونیتوری کنترل ابزار و محاسبات مربوط به عملیات
- سیستم تعلیق پنوماتیکی
- صندلی لوکس و روانِ تعلیق شده با هوا با کمربند ایمنی



*ویژگی کابین لوکس:

- کنترل اتوماتیک ارتفاع
- آینه تلسکوپی و بزرگ طرفین با سیستم ضد یخ زدگی الکتریکی
- چراغ کابین دو لامپه
- برف پاک کن شیشه عقب
- آینه نشان دهنده اتصال سه نقطه
- سوکتهای برق اضافی
- آنتن دوار مستقر در سقف

سیستم اسپول ولو:

ضمناً سیستم کنترل اسپول ولو SMS تشکیل شده از اهرمی که دو اسپول ولو هماهنگ با همِ عقب تراکتور را کنترل میکند. این سیستم همچنین دارای یک سوئیچ نیز هست که برای کار اندازی شیری سولنوئیدی برای کاربردهایی نظیر دو شاخه های قلایب جلو و عقب لودر به کار برده میشود. برای راحتی بیشتر با استفاده از یک حافظه ، کاربر قادر به هماهنگ کردن میزان جریان روغن با کار میباشد؛ از این رو با این سیستم اسپول والو میتوان میزان افت فشار وسایل بالابرنده را کنترل نموده لذا میزان خطر در آکسلها و پایه ها بسیار کاهش می یابد.


سودمندی فشار روغن بالا در کارهای سنگین :
این تراکتورها دارای یک سیستم هیدرولیک بستة تنظیم کننده فشار و جریان میباشند که قادرند دبی روغن را برای عملکردهای گوناگون هیدرولیکی به طور همزمان مهیا سازند. یادآور میشود که با این سیستم ، امکان دسترسی به فشارحداکثر 39 گالن‌ در دقیقه وجود دارد . حداکثر سه کلید کنترل الکترونیکی برای این کار تعبیه شده که در واقع مجموعاً این تراکتور را دارای 5 کنترل الکترونیکی برا ی شیرها کرده است


سیستم PTO:
در این سری از تراکتور ها هر دو سرعت 540 و 1000 RPM در خروجی PTO قابل دسترسی است ، یک کلاچ چند دیسکه عمل قطع و وصل شفت را انجام میدهد همچنین یک سوئیچ نیز در خارج کابین برای قطع کردن درگیری شفت، جهت راحتی اپراتور قرار داده شده است.

سیستمهای برنامه ریزی و محاسبه برای عملیات کشاورزی با دقت بالا:

Datatronic III
برای کمک به عملکرد و بهره وری بالا در این تراکتورها از تکنولوژی پیشرفته ای برای عملیات کشاورزی دقیق بهره گرفته شده است که قادر است امکانات ذیل را فراهم نماید:

- مونیتورینگ عملکرد تراکتور:

اندازه گیری مصرف سوخت
کنترل لغزش
زمان بندی کار

- سرویس ویژه ای که با کنترلهای هیدرولیکی ارتباط دارد:

نگهدارندة زمان و کنترل دبی روغن در تمامی اجزای هیدرولیکی
سیستم مدیریت در نواحی دشوار که یک سری از راهنماییهای لازم مربوط به انجام کارهای مکرر را ذخیره مینماید.
حافظة مربوط به عملکردها که قادر است تا 6 نوع اطلاعات مربوط به زمینهای زراعی متنوع ، اپراتورها و تجهیزات جانبی مختلف را ذخیره نماید.


TIC ، کنترل تجهیزات متصل به تراکتور :

یک سیستم کنترل تجهیزات، Trailed Implement Control، نیز از امکانات فوق ( Datatronic III ) برای منیتورینگ سرعت و لغزش چرخها بهره میگیرد تا با کاهش لغزش تایرها و سوخت مصرفی ،کاربررا قادر به نگه داشتن تراکتور در عملکرد بهینة خود نماید.این سیستم ، ارتفاع تجهیزات وصل شده به تراکتور را در حداکثر لغزش چرخها قرار میدهد.

FILDSTAR :

سیستم FILDSTAR قادر به آنالیز داده ها، کشیدن نقشة منطقة تحت کار زراعی وطرح ریزی عملیات زراعی متنوع میباشد که مجهز به مونیتور و PC است .با این سیستم کاربر قادر خواهد بود :

o جمع آوری اطلاعات در طول عملیات زراعی کاشت ،برداشت، سم پاشی و ... برای آنالیز عملکرد تجهیزات و محصول به دست آمده.
تغییر ورودی ها ( بذرپاشی ، کوددهی و سی پاشی ) بر اساس نیاز کار زراعی
مستند سازی تولیدات که به نوعی منطقة عملیاتی را معرفی مینماید.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد