رویان

بزرگترین مجله کشاورزی اینترنتی

رویان

بزرگترین مجله کشاورزی اینترنتی

سرویس و نگهداری در سیب زمینی کن های دوار

 

1ـ اکثر سیب زمینی کن های دوار, چه حرکت انگشتی های آن ها از طریق چرخ حمل و نقل تامین گردد و چه از طریق محور تواندهی تراکتور, دارای یک جعبه دنده هستند که چرخ دنده های آن در داخل روغن گردش می کنند. روغن جعبه دنده را در هر فصل برداشت, یک بار با نوع روغنی که در کتابچه راهنمای راننده, توصیه شده است, عوض کنید.

2ـ کلیه گریس خورها مانند گریس خور یاتاقان دیسک خاشاک, یاتاقان محور چرخ ها, چرخ انگشتی ها و محور انگشتی ها را روزی یک یا دوبار گریس کاری کنید.

3ـ نوک تیغه ها باید پس از ساییده شدن تعمیر یا تعویض شوند.

4ـ در صورتی که ماشین از نوعی است که قدرت را از محور تواندهی تراکتور می گیرد, مکانیزم های آن توسط یک کلاچ جغجغه محافظت می گردد, که این کلاچ باید به طور صحیح تنظیم شود.

5 ـ ماشین را پس از اتمام کار فصلی, کاملاً باز کرده, تمام قسمت های آن را تمیز کنید. تمام قسمت های دیسک خاشاک و تیغه را با لایه ای از ماده ضد زنگ بپوشانید. به یاتاقان ها گریس بزنید. در صورتی که ماشین دارای چرخ بادی است, فشار باد آن را میزان کرده, روی دستگاه را پوشانده و آن را انبار کنید.



سرویس و نگهداری در سیب زمینی کن ها:

1ـ روغن جعبه دنده را بازدید کنید, اگر سطح آن پایین رفته است, به مقدار کافی, روغن به آن اضافه کنید. این روغن را در پایان هر فصل یک بار با نوع روغنی که در کتابچه راهنمای راننده ماشین, توصیه شده است, عوض نمایید.

2ـ کلیه گریس خورها مانند گریس خور یاتاقان دیسک خاشاک, یاتاقان محور چرخ ها و غیره را روزی یک یا دو بار, گریس کاری کنید.

3ـ نوک تیغه های ساییده شده را تعمیر یا تعویض نمایید.

4ـ در پایان فصل کار, تمام قطعات ماشین را باز کرده و تمام قسمت ها را تمیز کنید. روی تمام قسمت های دیسک خاشاک و تیغه را با لایه ای از ماده ضد زنگ بپوشانید. به یاتاقان ها گریس بزنید. زنجیر نقاله را روغن بزنید و قطعات فرسوده را عوض یا تعمیر کنید. در صورت امکان, دستگاه را در انباری سرپوشیده نگهدارید.

سرویس و نگهداری ماشین های برداشت چغندر

1ـ جعبه دنده ها, گریس خورها و روغن خورها را طبق توصیه کارخانه سازنده (که در کتابچه سرویس و نگهداری و کتابچه راهنمای راننده آمده است) روغنکاری نمایید.

2ـ چاقوی طوقه زن را همیشه تمیز نگهدارید. در صورت امکان, یک چاقوی اضافه همراه داشته باشید تا در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

3ـ کشش زنجیرهای انتقال حرکت را تنظیم نمایید و توجه داشته باشید که زنجیرها با چرخ دنده های مربوط به خود در یک ردیف قرار گیرند.

4ـ کشش تسمه های انتقال حرکت را تنظیم نمایید.

5 ـ کلاچ های جغجغه ای که وسیله حفاظت ماشین محسوب می شوند, باید تنظیم باشند.

6 ـ تمام صفحات محافظ را بازدید کرده و مطمئن شوید که محکم در جای خود قرار گرفته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد